Pepernoten, chocoladeletters en nog veel meer! Verras uw werknemers met onze attente sintpakketten. Al vanaf 12 stuks.
Barbara
Barbara werkt inmiddels al een aardige tijd bij BudgetGift. Je zou haast kunnen zeggen dat ze bij het meubiliair hoort.
Maar wie is Barbara en wat houdt haar bezig? Dat hebben wij haar gevraagd.
Wie ben je en wat ga je doen?
Hallo, ik ben Barbara Kruse, en ik ben begin 2011 komen werken bij Budgetgift als DTP-er. Mijn hoofdtaak is het be- en verwerken van de bestanden die klanten op onze relatiegeschenken gedrukt willen hebben. Ik maak een digitale voorbeeldopmaak van het bestelde artikel met het artwork van de klant daarop afgebeeld, zodat de klant een goed idee heeft van hoe het eindresultaat gaat worden. Ook kan ik helpen en/of adviseren wanneer de bestanden bijvoorbeeld nog niet geheel bruikbaar zijn.
Wat is jouw relatie met geschenken?
Geschenken, in welke vorm dan ook, zijn altijd leuk om te krijgen én om te geven. En dat maakt dit werk zo leuk. Je weet dat veel mensen blij gaan worden van wat iemand bij je bestelt, of het nu een kerstpakket is of een ballon, niemand vind het vervelend om een kadootje te krijgen. Wie het kleine niet eert…
Als je een artikel zou mogen uitkiezen uit het assortiment, wat zou je kiezen?
Oei, die dat is een moeilijke vraag. Er is zooo veel keuze! Ik zou sowieso kiezen voor een praktisch artikel, waarvan je je niet kunt voorstellen dat je ooit zonder hebt gekund. Een powerbank is een mooi voorbeeld daarvan. Toen we deze voor het eerst in het assortiment kregen dacht ik: Oké, leuk artikel, maar hoe vaak gebruik je die nou echt? Inmiddels kan ik mij niet meer voorstellen dat er niet minstens 1 powerbank in mijn tas zit.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het klink misschien wat suf, maar het moment dat je een bestand opent en je hebt nog geen idee hoe het er uit zal zien. Dat is iedere keer weer een klein verrassinkje. Zal het bijvoorbeeld een mooi, uitgebreid logo zijn, of misschien alleen een simpele, maar pakkende tekst? Gaat dat wat de klant gedrukt wil hebben mooi passen op het uitgekozen artikel of mag ik er mee gaan puzzelen om toch zo veel mogelijk leesbaar te kunnen drukken? Of kan ik de klant toch beter adviseren om voor een andere oplossing te kiezen? Elke klant is anders, ieder logo is anders, ieder artikel heeft weer andere drukmogelijkheden, dat geeft afwisseling en maakt iedere opmaak uniek.
Hoe probeer jij klanten dagelijks te helpen?
DTP is een vak apart. Alle klanten hebben wel logobestanden die ze kunnen aanleveren, maar lang niet iedereen heeft de juiste programma’s en/of kennis om die bestanden te kunnen openen of eventueel te bewerken. Dan is het fijn als je je klanten daarbij kunt helpen. Je ontzorgt ze in zekere zin, door ze uit handen te nemen waar ze zelf geen of weinig kaas van hebben gegeten.
Welke dingen doe je wanneer je niet aan het werk bent?
Ik ben wel een beetje een huismus ;) Thuis op de bank met een haakwerkje en een goede film, daar word ik blij van. Maar ik kan ook zeker wel genieten van buiten zijn. Lekker even uitwaaien en de benen strekken met een flinke wandeling of een rondje hardlopen.